Šiuolaikinio šokio menininkų  rezidencija Baisogaloje
Šiuolaikinio šokio menininkų  rezidencija Baisogaloje
Šiuolaikinio šokio menininkų  rezidencija Baisogaloje

Baisogalos kultūros centras nuo 2018 metų  bendradarbiauja su Lietuvos šiuolaikinio šokio asociacija, kuri vykdo šokio menininkų kūrybinių rezidencijų programą Lietuvos regionuose. Programos siekis – didinti profesionalios kultūros sklaidą ir kultūros edukacijos prieinamumą Lietuvos regionuose. Baisogaloje šokio rezidencijas vedė šiuolaikinio šokio šokėjai – profesionalai Ema Senkuvienė, Lukas Karvelis, Goda Žukauskaitė, Dominyka Markevičiūtė, breiko šokėjai Laurynas Žakevičius ir Rokas Šaltenis, hiphopo šokio teatro trupė „Low Ai“.  Šokio rezidencijų atlikėjais  Baisogaloje rūpinasi ir  globoja kultūros centro šokių kolektyvų vadovė Jūratė Kačiukevičienė.

      Šiais metais birželio 10-14d. šokio rezidenciją vedė  Grėtė Šmitaitė, Vokietijoje, Šveicarijoje ir Lietuvoje kurianti menininkė. Kurdama spektaklius Grėtė pasitelkia šokio, klounados ir teatro principus. Noras gebėti kurti šokio spektaklius ją vedė į šokio ir choreografijos studijas Berlyne (HZT Berlin), choreografijos praktikas Amsterdame (SNDO Amsterdam). Norėdama įvaldyti teatro ir klounados technikas ji studijavo su režisieriumi Ira Seidenstein (Australija). 2017 m. jai buvo suteikta prestižinė choreografijos talentų stipendija danceWEB Vienoje. Nuo tada ji kuria Lietuvoje, Vokietijoje, Estijoje, Graikijoje ir Austrijoje. Jos darbai buvo įvertinti Estijoje, “Premiere” apdovanojimu, 2022-2024 Naujojo Baltijos šokio festivalyje.

       Birželio 10-14d. Baisogalos kultūros centre jos  užsiėmimuose dalyvavo Baisogalos kultūros centro šokių grupės ,Tripp Trapp“ 7-10m. amžiaus šokėjai. Kasdien jie darė klounados, šokio ir vaidybos užduotis. Šios dirbtuvės Grėtės buvo sukurtos Šveicarijoje, MUS-E programai. Dirbtuvės Baisogaloje buvo pirmosios tokios dirbtuvės Lietuvoje. Dirbtuvės užduotys siekia kiekvieną dirbtuvės dalyvį įgalinti rasti savo kūrybiškumą ir gebėti jį komunikuoti per savo kūną, atrasti gebėjimą mėgautis šokiu, jį justi ir tai gebėti perteikti žiūrovui. Dirbdama su vaikais ir jaunimu G. Šmitaitė siekia kartu atrasti jų gebėjimą juoktis, kuris leistų jiems pasaulį matyti drąsiai – tam buvo pasitelkiamos klounados užduotys. Ugdomi ne tik scenos menų gebėjimai, bet ir žmogaus gebėjimas būti nuoširdžiu, sąžiningu, sakyti tiesą, net kai tai yra nelengva, jautru.

       Dirbtuvės kasdien prasidėdavo nuo fizinių apšilimo užduočių, tęsėsi su tiksliomis instrukcijomis, besiremiančiomis improvizacijos užduotimis. Antroje  dirbtuvių  dalyje buvo mokomasi ir analizuojama iš Grėtės Šmitaitės  atrinktų, amžiaus grupei aktualių, pasaulinio garso klounados ir šokio darbų. Dalyviams pasakotos šių kūrinių sukūrimo istorijos. Mokytasi  iš šių kūrinių ištraukų bei diskutuota, ką šie kūriniai kalba dirbtuvės dalyviams. Dirbtuvių metu vaikai kūrė mini klounados ir šokio eskizus. Dirbtuves švelniu buvimu ir kameros akimi stebėjo ir įamžino kino operatorius Gvidas Kovėra. Gvidas turi ilgametę dokumentinio kino filmavimo patirtį. Kartu su juo sukurtas filmukas įamžino vaikų darbą su Grėte Šmitaite. O baisogaliečio fotografo Arvydo Žaromskio fotoblykstė fiksavo įspūdingiausias vaikų kūrybinės veiklos akimirkas.

       Pasak Grėtės  Baisogalos šokių grupės ,,Tripp Trapp“ šokėjai  smalsūs, norintys šokti, vaidinti, juoktis. Visi 17,  kurie atėjo į dirbtuves, noriai ateidavo ir tobulėjo kiekvieną dieną. Per penkias darbo dienas jų koncentracija, susikaupimas ženkliai padidėjo. Jie pradėjo gebėti susikoncentruoti  dirbti 2.5 val., stebėti kitų darbą, mokytis vieni iš kitų. Klounados menas leidžia suvokti juoko galią, parodyti savo jautrumą, savo stiprybę, kaip ir savo silpnumą, trapumą. Nebijoti savo pažeidžiamumo, nei jo pagrindu versti save pasaulio auka, tačiau jį pripažinti, pamatyti, nusijuokti ir gyventi toliau, gyventi sąžiningai ir drąsiai. Klounas labai dažnai tampa ta figūra, kuri pasako tiesą, kai visi tiesos bijo. Dirbtuvės dalyviai su kiekviena diena drąsėjo. Jie jau buvo labai graži grupė, bet po eilės klounados meno užsiėmimų, jie išmoko  pajausti vienas kitą, būti laisvesniais scenoje, kūno judesiais išreikšti savo emocijas, piimti vieni kitus tokius, kokie. Kadangi vaikai yra šokių kolektyvo nariai, tai klounados menas, tikėtina, padės ateityje būti išraiškingesniems koncertinių pasirodymų metu, suteiks daugiau pasitikėjimo savimi, viso kūno judesių laisvumo ir tikslingo jų panaudojimo, ypač veido išraiškos, šypsenų.

           Klounados ir šokio dirbtuves  Grėtė jau du kartus sėkmingai vedė  Ferienpass festivalyje Šveicarijoje. Grėtės manymu,  tokios dirbtuvės yra  aktualios  ir svarbios ir  Lietuvos jaunimui. Norintiems plačiau susipažinti su Grėte Šmitaite, kviečiame apsilankyti internetinėje svetainėje  –  https://www.gretesmitaite.com/bio

Informacija Grėtės Šmitaitės ir Baisogalos kultūros centro

Project details

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Skip to content